Kontrola dostępu a Project Manager

Coraz częściej w zarządzaniu organizacją pierwsze skrzypce gra Project Manager. Dzięki temu zarządzanie w firmach jest coraz bardziej zorganizowane. Jednak nie należy zapomnieć, że Project Manager tylko nadzoruje projekt i go przygotowuje. Pomysł podsuwa pomysłodawca i akceptuje przełożony na wyższym szczeblu np. prezes. Jaki projekt mógłby przygotować Project Manager?Warto jest pomyśleć o projekcie wdrożenia kontroli dostępu w organizacji. Wiele firm podchodzi do tego tematu bardzo powierzchownie i chaotycznie, z czym wiąże się zagrożenie, że kontrola dostępu będzie posiadała luki. Poza tym, czas wdrożenia będzie dłuższy. Jeśli Project Manager będzie dysponował już odpowiednim rozwiązaniem, wprowadzenie zmian będzie szybkie i sprawne a w dodatku uporządkowane i szczelne pod względem bezpieczeństwa.

Inna jest sytuacja kiedy Project Manager wszystko robi od początku, czyli nie ma nic przygotowanego. Warto więc zawczasu przygotować sam projekt, by później realizować go w systemie przypominającym proces. Kontrola dostępu wydaje się prostym rozwiązaniem. Jednak wchodząc w szczegóły może się okazać, że to duże przedsięwzięcie angażujące wiele osób w firmie. Odpowiednie przygotowanie firmy na te zmiany pozwoli na działanie firmy bez przeszkód w trakcie wdrażania rozwiązania. Project Manager powinien na początku zadać sobie podstawowe pytanie: “Po co kontrola dostępu w firmie?” a następnie “Do czego system kontroli dostępu będzie używany?”.

Szczególną uwagę należy również zwrócić na możliwe zagrożenia wynikające z błędnego rozpoznania otoczenia, w którym system kd będzie zainstalowany. Czym bardziej Project Manager skupi się na szczegółach tym rozwiązanie będzie lepiej przygotowane. Wydłuży się jednak w ten sposób czas realizacji projektu. Dlatego konieczne jest ustalenie poziomu szczegółowości. Ostatecznie kontrola dostępu może stać się poważnym tematem trudnym do ugryzienia i nie lada wyzwaniem dla Project Managera.